torsdag den 21. november 2013

5. stop - Bali, Indonesien (Alle tre)

En opdatering omkring vores ophold på Bali. Først og fremmest skal det siges at der er ingen af os tre der er færdig med at udforske Indonesien. Vi vil meget gerne tilbage og opleve mere af landet :)

Mandag d. 11 tog vi alle tre til Bali, hvor vi på forhånd havde bestil hotel i Kuta. Vi ankom først hen på eftermiddagen og tog ud for at spise noget sen frokost. Efter frokost fik vi hver en times massage til 25 kr. Derudover fik Gry også sat negle på og imens shoppet Mia og Henriette i nogle af de mange små forretninger :)
Om aftenen tog vi hen på en rigtig lækker italiensk restaurant hvorefter vi igen fik kigget lidt i butikker.

Tirsdag d. 12 gik vi ned på stranden for surfe. Vi fandt to lokale surfer fyre som havde bræt vi kunne låne. De hjalp os. Først med at prøve at stå oppe på land og dernæst i vandet. Det gik rigtig godt, og vi kom alle tre ret hurtigt op os stå. Det var vild sjovt! Mia kom dog til skade, da hun faldt af brættet og slog knæet mod spidsen under brættet, så efter 1 times tid sad hun på stranden og fik massage og købte armbånd.
Efter 2 timers surfing var vi sultne og tog på Hard Rock for at spise. Efter frokost gik vi tilbage på stranden for at slappe af.
Om aftenen spiste vi lækker sushi og gik ellers tidligt i seng fordi vi skulle op kl. 02 for at bestige en vulkan.

Onsdag d. 13 nov stod vi som sagt op kl. 01.30 for at tage på tur. Vi skulle se solopgangen fra toppen af Mt. Batur som er en aktiv vulkan på 1700 m. Det var lidt en hård tur der op da vi var trætte og det var mørkt. Solopgange var super smukke og vi fik morgenmad på toppen. Vejen ned var noget nemmere og hurtigere da vi nu kunne se noget ;)
Vores chauffør kørt os tilbage til hotellet omkring middagstid med et pit-stop på en kaffe farm hvor de laver verdens dyreste kaffe. Denne kaffe bliver produceret ved at en katte-lignede dyr æder kaffebønnen og skider det ud igen. På den måde ved de hvilke kaffebønner der er de bedste, da dette dyr kan skille de gode fra de dårlige. Det var super sjovt at smage og hyggelige omgivelser.
Vores chauffør var cool og vi spurgte derfor om han ikke havde lyst til at køre os rundt på Bali til nogle af hoved attraktionerne dagen efter.
Da vi kom hjem tog Henriette sig en god lang morfar, mens Mia og Gry var ude og spise frokost og få massage. Da de kom hjem tog de sig en morfar og Henriette tog ud for at få massage og fik shoppet lidt.
Om aftenen spiste vi igen på den italienske restaurant. Da vi var på vej hjem i seng så vi at et at de hinduistiske templer havde en ceremoni. Der var musik og traditionel dans.

Torsdag d. 14 kom vores chauffør og hentede os kl 8.30. Der stod en masse på programment. Morgen startede med at se 1,5 times lokal dans. Meget kedeligt og blev til slut en smule vulgært. Derudover så var vi bl.a. ude og se et træværksted, smykkeværksted, galleri og et sarong-værksted og nogle templer. Men dagens højdepunkt var da vi skulle have frokost med udsigt ud over rismarkerne og senere hvor vi så Tanah Lot templet. Ved Tanah Lot templet spiste vi grillet majskolber og købte billige halskæder. Derudover så vi nogle vild gode surfer.
Vi var hjemme ved aftensmad tid og vi tog derfor ud for at spise og senere hente vores vasketøj.
Den aften fik vi også bestilt hotel i Manila.

Showet

Træværkstedet

Udsigten til vores frokost

Igen bare ben i templerne, derfor fik Henriette og Gry sarong rundt om sig

Endnu en indgang til et tempel

Man skulle krydse vandet for at kommet over til Tanah Lot templet

Tanah Lot templet

Fredag d. 15 skulle vi videre til Manila, Filippinerne men først kl 01.30 om natten - vi havde derfor en hel dag foran os.
Vi havde somsagt besluttede os for at prøve kræfter med surfing igen da vi syntes det var vild sjovt. Vi tog derfor ned til de to der tidligere havde hjulpet os efter vores morgenmad på Starbucks. Denne dag var bølgerne endnu vildere og større (ligesom Vesterhavsbølgerne) end tidligere. Vi var dog oppe og stå flere gange. Efter to timer var vi trætte og tog en slapper på stranden med Judy vores smykke-'veninde' som solgte os en masse armbånd.
Vi havde booket værelset en halv dag mere og gik derfor hjem i bad sidst på eftermiddagen.
Derefter gik vi ud for at spise noget aftensmad på en sports-bar og eller bare gøre det sidste shopping inden turen gik til lufthavnen og rejsen på Bali, Indonesien var slut.